رئیس سازمان سنجش جزئیات برگزاری آزمون دکتری ۹۲ را تشریح کرد.

زمان آزمون دکتری ۹۲

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برخی جزییات آزمون دکتری ۹۲ دانشگاه‌ها، گفت: سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری ۱۸ اسفند برگزار می‌شود.

ظرفیت آزمون دکتری ۹۲

ابراهیم خدایی در خصوص ظرفیت پذیرش آزمون دکتری ۹۲ ، اظهارکرد: ظرفیت پذیرش دکتری سال ۹۲ هنوز مشخص نشده است چرا که دانشگاه‌ها تا ۲۰ اسفند ماه مهلت دارند تا ظرفیت‌های خود را اعلام کنند، البته پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت پذیرش امسال افزایش خواهد داشت.

سوالات آزمون دکتری ۹۲

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بانک سوالات آزمون دکتری با همکاری بهترین اساتید دانشگاهی در حال تهیه است، تصریح کرد: البته این بانک برای آزمون دکتری ۹۲ نیز قابل استفاده است.

ترتیب برگزاری آزمون دکتری ۹۲

رییس سازمان سنجش در خصوص روند اجرایی آزمون دکتری سال ۹۲ و تغییر ترتیب برگزاری آزمون دکتری گفت: در این دوره آزمون ، آزمون‌ های استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در نوبت صبح و آزمون زبان در نوبت عصر برگزار می‌شود. این در حالیست که در گذشته آزمون زبان و استعداد تحصیلی در یک نوبت برگزار می‌شد.

نتایج آزمون دکتری ۹۲

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۲ در دهه دوم فروردین ماه خواهد بود.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۲

مجازین به انتخاب رشته از ۲۰ تا ۲۴ فروردین ماه ۹۲ برای انجام انتخاب رشته اینترنتی مهلت دارند.

نحوه گزینش داوطلبان آزمون دکتری ۹۲

رییس سازمان سنجش با اشاره به نحوه گزینش داوطلبان آزمون دکتری ، اظهار کرد:‌ امسال با اعمال تغییر در میزان تاثیر مرحله مصاحبه و آزمون دکتری، نمرات هریک از این مراحل به میزان ۵۰ درصد در پذیرش داوطلبان تاثیر خواهد داشت.

مصاحبه آزمون دکتری ۹۲

اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه آزمون دکتری در نیمه دوم اردیبهشت ماه به دانشگاه‌ ها اعلام می‌شود.

شیوه نامه مصاحبه آزمون دکتری ۹۲

شیوه‌ نامه مصاحبه آزمون دکتری برای دانشگاه‌ها تدوین شده است.دراین شیوه‌نامه محورهای اصلی مشخص گردیده که همزمان با اعلام اسامی معرفی شدگان به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.

سایت آزمون دکتری : www.PhdAzmoon.Net