ییس سازمان امور دانشجویان از اعلام فراخوان ثبت ‏‌نام بورس دکتری خارج از کشور وزارت علوم |بورس دکتری خارج | در شنبه آینده خبر داد.

ظرفیت بورس دکتری خارج از کشور وزارت علوم

محمود ملاباشی روز گذشته در حاشیه نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌ ها و نمایندگان وزیر در هیات‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی در جمع خبرنگاران درباره سهمیه بورس ۹۲ اظهار کرد: در سال جاری ۳۰۰ دانشجو برای بورس خارج از کشور انتخاب شدند که در سال ۹۲ نیز همین تعداد پذیرفته می‏‌شوند.
وی افزود: سهمیه بورس خارج از کشور مقطع دکتری سال ۹۲ براساس بودجه تصویبی سال آینده خواهد بود.
وی گفت: تنها آن دسته از متقاضیان در لیست مصاحبه قرار می گیرند که از سوی دانشگاه محل تحصیلشان تایید شوند.

نهلت ثبت نام بو.رس دکتری خارج از کشور وزارت علوم

معاون بورس وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری در خصوص مهلت ثبت نام بورس دکتری خارج گفت: فرایند ۱۰ روزه ثبت نام بورس دکتری خارج ۹۲ از روز شنبه به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد.

یارانه غذای بورس دکتری خارج از کشور وزارت علوم

ملاباشی با بیان اینکه بیشتر دانشگاه‌ها یارانه غذا را به صورت نقدی می‌خواهند و نه مواد غذایی، بیان کرد: این یارانه نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نکرده و طبق بخشنامه دولت یارانه غذایی و حقوق و مزایای کارکنان باید به طور کامل پرداخت شود که یارانه غذا به اکثر دانشگاه‏ها به صورت نقدی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ممکن است در افزایش قیمت‏ غذای دانشجویی پیش‏‌بینی لازم صورت نگرفته باشد، گفت: باتوجه به قول‏‌های مسئولان دولتی امیدواریم که این هزینه‏‌ها در تخصیص‏‌های سه ماهه پایانی سال دیده شود.

بودجه دانشجویی دانشگاه‌ ها دولتی

رییس سازمان امور دانشجویان درباره بودجه دانشجویی دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: به هر دانشگاه بسته به سرانه و تعداد دانشجو بودجه دانشجویی داده می‌شود که سرانه دانشجویی دانشگاه‌های دولتی کشور حدود ۶۲۰هزار تومان است.

سایت ثبت نام بورس دکتری خارج از کشور وزارت علوم

متقاضیان می توانند از روز شنبه ۳۰ دی ماه با مراجعه به سامانه اداره کل بورس و امور دانشجویان داخل برای شرکت در فراخوان بورس دکتری خارج اقدام کنند. آدرس سایت ثبت نام بورس دکتری خارج از کشور وزارت علوم  http://scholarship.msrt.gov.ir/

منبع : www.PhdAzmoon.Net